Necenzurujeme.cz

Vážená O2, nejsme ve Španělsku, ale v Čechách !

Člověk by si řekl, že pokud je ve státě víc mobilních operátorů, budou si klienta vážit a hýčkat, aby nepřeběhl ke konkurenci. O to víc ve chvíli, kdy je člověk u jedné společnosti 22 let. Jenže tohle u O2 neplatí.

První mobil jsem měl v roce 1991. Byla to stará známá Nokia MD59, která vážila 4,5 kila, měla obrovskou baterku a tak, když s ní člověk šel po ulici, vypadal, jako když přenáší autobaterii z Trabanta s anténou a sluchátkem. U původního operátora jsem zůstal 22 let, i když změnil název a majitele. Říkal jsem si, že si firma bude vážit jednoho z prvních zákazníků, který jí zůstal věrný. Nevím jak která, ale firma O2 si svých zřejmě zákazníků něváží, protože mne při sebemenší příležitosti odrbala, přestože jsem jejím věrným klientem 22 let.

V roce 2009 jsme potřebovali ve firmě dva modemy pro externí pracovníky. Nechal jsem se přesvědčit, abych zvolil údajně nejvýkonnější a podepsal smlouvu na dva roky, vafasoval dva modemy, dvě sim karty a dvě antény a zaplatil nemalý peníz. Pracovníkem O2 jsem byl upozorněn, že modemy budou aktivovány až za 3 – 4 dny, protože společnost prý přechází na nový, výkonnější software. Modemy nešly ani po 14 dnech a tak jsem věc začal urgovat a dopisovat si s O2 emailem, abych měl věc podloženu. Nejprve údajně trvaly problémy se SW, pak mi tvrdili že modemy vidí funkční, přestože nebyly a až cca po 4 měsících zjistili, že aktivovali jiná čísla, než jaká byla uvedena ve smlouvě a jaká byla tedy i na simkách v modemech. Po čtyřech měsíchích od uzavření smlouvy se konečně modemy rozběhly, byť s častými výpadky a třetinovým výkonem.

Zástupkyně firmy se mi emailem omluvila a oznámila mi „radostnou“ informaci, že v rámci omluvy mám u firmy bonus ve výši 5 000,- Kč, který si mohu kdykoli vybrat. Dodnes jsem nedostal ani korunu. Když jsem chtěl modemy po roce vrátit, protože věštšinu dne měly výpadky a byly pomalé, bylo mi sděleno, že musím buď zaplatit penále za předčasné ukončení smlouvy, nebo ji platit do konce. Argumentoval jsem, že služba 4 měsíce nefungovala a následně měla výpadky. Byl jsem odmítnut s argumentem, že za to jsem dostal ten bonus. Jenže jsem ho dostal jen v mejlu, ale jinak jsem neviděl od O2 ani korunu. Navíc, ztracený čas, protelefonované minuty a cesty do Prahy, stály víc, nemluvě o tom, že jsemm musel hradit náhradní připojení.

Letos v dubnu jsem realizoval převod mobilních čísel na jinou firmu a v rámci tohoto převodu jsem zrušil původní smlouvy a uzavřel nové a tedy jsem zrušil i službu „moje firma“ mezi dvěma čísly. Jenže O2 mi službu u jednoho čísla fakturovala dál, čehož jsem si všiml až po dvou měsících. Po dlouhém vysvětlování konečně operátor na telefonu pochopil, že když se zruší smlouva, ruší i v ní uvedenou službu. Reklamace byla uznána a neoprávněně účtované částky vráceny. Jenže pak jsem z aktuelní faktury zjistil, že služba je fakturována i u druhého čísla. Tak jsem zase telefonoval operátorovi. Neustále mi tvrdil, že služba moje firma je aktivní. Celou dobu jsem se mu snažil vysvětlit, že tato služba, pokud je aktivní, je mezi dvěma telefonními čísly a že mi společnost u jednoho z nich uznala reklamaci a že tedy musí být uznána i u druhého. Když operátor pochopil jádro pudla, uznal, že na mé argumentaci něco je a sdělil mi, že věc zadává jako reklamaci a že do doby vyřízení nemám nic platit.

Na mail mi přišlo sdělení, že je reklamace vyřízena, ale ani po 6 týdnech mi nepřišla faktura. Přišla až dnes, ale jako upomínka. Byl v ní sice vyčíslen dobropis, ale zároveň bylo k faktuře přičteno penále za upomínku a opět byla fakturována zrušená služba "moje firma", tentokrát za 3 dny. Opět jsem volal operátorovi a ten mi sdělil, že mi byla faktura odeslána včas, já mu argumentoval, že jsem jí nedostal, on mi zase sdělil, že mi jí poslali emailem. Když mi sdělil emailovou adresu, na kterou byla faktura odeslána, oznámil jsem mu, že adresa je chybná a že jsem letos v dubnu při změně smlouvy uvedl funkční maily. Nicméně to, jak je možné, že oddělení reklamací se mnou komunikuje na správnou adresu a tedy ji zná a on má v počítači uvedenou nesprávnou adresu, to mi vysvětlit nedokázal. Připomenout slíbený bonus ve výši 5 000,- Kč za nefunkční modemy jsem už neměl odvahu. Operátor mi sdělil, že „právě“ odeslal fakturu na správný email. Bylo pondělí, 19,30 hod. a do vydání blogu faktura na mail nepřišla. Asi ji odjel odeslat ze Španělska aby mi mohli vyfakturovat další penále.

Argumentoval jsem tím, že mi bylo sděleno, že do zaslání dobropisu nemám nic platit a tedy že nebudu platit penále za zrušenou fakturu. On mi zase sdělil, že zrušena nebyla, ale že byla dobropisována a že tedy penále uhradit musím. Nevím, ale pokud je na nějakou fakturu vystaven dobropis na celou částku, tak je tím původní faktura stornována. Operátor mi však do telefonu sdělil, že na úhradě penále za stornovanou fakturu tvá a že po započtení dobropisu ale i po započtení penále zbývá uhradit fakturu ve výši 10,- Kč. Tak tu destikačku uhradím, aby na mne O2 neposlala exekutora.

Před měsícem jsem zase od O2 požadoval změnu paušálu za výhodnější, protože málo volám. Jenže mi bylo sděleno, že tuto změnu nemohu provést telefonicky a ani v jejich kamenné prodejně. Prý mne bude kontaktovat jejich dealer. Nač je tedy klientský servis a kamenné provozovny? Proč mne firma nutí se scházet s nějakým agentem s teplou vodou v nějaké kavárně? Ostatně, dodnes mne žádný dealer nekontaktoval a už ani nemusí.

Po 22 letech by solidní firma dala věrnému klientovi bonus, třeba mobil se slevou či minuty zdarma. Ne však O2, ta chce platit za nefunkční služby a dává penále za neexistující faktury. Pokud O2 se španělskými majiteli vymáhá penále za neuhrazení zrušené faktury a fakturuje nefunkční služby, pak se divím, že je španělská ekomika v kolapsu, protože s tímto přístupem by měla vykazovat zisky. Takže „vážená“ O2, byl jsem vaším věrným klientem 22 let, ale končím a jdu ke konkurenci, protože tohle je na mne už opravdu moc. Nejsme totiž ve Španělsku, ale v Čechách!

Štítky článku:

prestiž 1: 58,84 přečteno 2 192×

0 Hodnotit článek 121

Sdílejte článek na dalších sociálních sítích

Vážená O2, nejsme ve Španělsku, ale v Čechách !

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

V interní diskusi je 0 příspěvků || Diskutovat

Facebook diskuse