Necenzurujeme.cz

Proč nebude nikdy schválena trestní odpovědnost politiků....

Proč Kalousek zvedl DPH? No přeci proto, aby měla Vláda s čím hospodařit. Proto jsou defacto zmrazeny důchody, odebírána podpora invalidům, proto mají učitelé, hasiči ale i policisté tak směšné platy.

No, a jak s těmi penězi z našich daní Vláda úsporně hospodaří, na to se můžete podívat v několika příkladech:

 

Právníci právníků za miliony.

ČOI (!!!) zaměstnává vlastní právníky pro vymáhání pohledávek a přitom v letech 2008 - 2010 Česká obchodní inspekce najala na tu samou činnost externí firmu a řádně neodůvodnila svůj postup při najímání externích právních služeb u sedmi smluv s výdaji ve výši 5,2 milionu korun. ČOI kontroluje a postihuje. Kdo ale postihne ji?

 

Miliardy vojenské nemocnici.

PPP (Public Private Partnership) projekt v ÚVN (ústřední vojenské nemocnici) se týká období, kdy ministerstvu obrany šéfoval Martin Barták. Hotel, ubytovna i kongresové centrum ve vojenské nemocnici Střešovice měly sát původně 440 milionů korun. Projekt však mnohonásobně nabobtnal, například o bazén. Konečná částka se vyšplhala na 6,4 miliardy korun a projekt těsně před volbami schválil úřednický kabinet Jana Fischera, definitivně jej zastavil až ministr Alexandr Vondra. Ztráta: 187 milionů korun. Miliony jako odškodnění za zastavení projektu půjdou podnikatelům, kteří v minulosti radili ministrovi obrany Alexandru Vondrovi. "Věrohodným způsobem neprokázali, proč nevyužili smluvní možnost odstoupit od smlouvy," upozornilo NKÚ.

 

Stamiliony za nerealizované projekty.

Projekty PPP stát přišly draho, Žádný z těch, který NKÚ kontroloval, totiž nebyl realizován, ale na jejich přípravu a poradenské služby byly, nebo budou vynaloženy výdaje až do výše cca 390 milionů korun. Ministerstvo dopravy chtělo formou PPP financovat část dálnice D3, aniž by vědělo, jak přesně to udělat a zda to vůbec bude výhodné. Po pěti letech v roce 2008 rozhodlo, že nebude stavět žádnou z navržených variant. Za nerealizovaný projekt utratilo 120 milionů.

 

Nejlevnější Škodovka za milion

NKÚ zjistil, že při dostavbě dálnice D3 ředitelství silnic a dálnic neposílalo stavebním firmám jen peníze za vybudování dálnice, ale i za pronájmy aut. „V ceně stavby bylo zahrnuto poskytnutí sedmi vozidel standardu Fabia v ceně 992 tisíc korun za vozidlo,“ uvedl NKÚ. Ze 170 kilometrů D3 je postaveno teprve sedmnáct a u třiadvaceti staveb už náklady vzrostly více než o 50 %.

 

Ve výběrovém řízení zvítězil ten nejdražší.

Ředitelství silnic a dálnic podle NKU vybralo za vítěze nejdražší nabídku, protože soutěž o stavbu mostu přes rybník Koberný vyhrál uchazeč, který nabídl nejvyšší cenu. ŘSD tak zaplatilo 1, 246 miliardy, kdyby vybralo uchazeče s nejnižší cenou, stavba by vyšla na 1, 078 miliardy. Ztráta 168 milionů korun.

 

Miliardy na přírodu skončily v nádrži na koupání a chov ryb.

Ministerstvo životního prostředí zaplatilo v roce 2011 3,7 miliardy korun na ochranu přírody a krajiny. Ve skutečnosti velká část peněz vypomohla podnikatelům, za peníze na revitalizaci toků se tak betonovaly nádrže na chov ryb a rekreaci, na rozdíl od původních záměrů ochrany přírody. Například na stavbu přehrady byl původní rozpočet překročen desetkrát, na revitalizaci toků nebo mokřadů nešlo prakticky nic. U některých programů ministerstvo nestanovilo konkrétní cíle, takže nemělo, jak výsledky prací zkontrolovat.

 

Na platy kantorů není, na stoly za 450 tisíc ano.

V Národní technické knihovně v Praze 6 si můžete číst u stolů za 450 tisíc korun. Nejen díky tomu se cena stavby z 1,6 miliardy korun vyšplhala na 2,4 miliardy. Ministerstvo školství za metr čtvereční oproti původnímu plánu zaplatilo o 38 % více a stavělo o dva roky déle, než plánovalo. Vše bude stát o 786 milionů více, než se původně plánovalo.

 

Miliardy odpuštěných sankcí.

Od roku 2006 do roku 2009 vyměřily finanční úřady dotačním hříšníkům odvody a penále ve výši 34,5 miliardy korun. Ministerstvo financí však odpustilo sankce za 31 miliard korun. Stát jen za správní řízení zaplatil 1,2 miliardy korun.

 

Víme že to nefunguje, ale zaplatíme to.

Vláda zaplatí za testovací IT projekt elektronických voleb 120 milionů korun. Nejde o funkční, ale pouze testovací pilotní projekt. Vláda tuto zakázku zadala, přestože všude ve světě, kde se evolby vyzkoušely, tak zkrachovaly.

 

A heslovitě pár případů nakonec:

Nesmyslná modernizace 353 tanků T-72 za 19 miliard, nakonec bylo modernizováno jen 30 strojů. Životnost tanku v boji je 4 minuty a armáda je vyřazuje.TOP449d86__MG_1006_res.jpg Před tím ale zaplatila jejich nesmyslnou modernizaci.Štábní informační systém MO za více než miliardu, systém je dodnes částečně nefunkční. Prodej areálu kasáren u pražského Náměstí republiky – ztráta zřejmě více než 1 miliarda. Stovky milionů za nefunkční padáky. Předražené Pandury, Gripeny a letouny Casa., vozy Tatra.......

Tento výčet není v žádném případě úplný, spíše půjde jen o zlomek toho, kolik toho Vláda z našich daní prošustrovala. Ale jen ta část, na kterou poukazuji, stála celkem zhruba 60 až 80 miliard korun za NIC. A Kalousek zvedl DPH, protože mu chybělo v rozpočtu 21 miliard.

Věřím tomu, že pokud by platila a fungovala trestně právní odpovědnost politiků za nesmyslné a předražené státní zakázky, pak by se výdaje státního rozpočtu snížily možná o 50 – 100 miliard ročně. Ale protože neplatí, jsou nám zvyšovány daně, ročně stoupá cena elektřiny pomalu o 10 % a důchodcům se přidalo 200,- Kč měsíčně, protože prý na víc není.

A tak se ptám, jak dlouho budeme tahle svinstva mlčky snášet a jen psát a číst blogy? Co by se stalo, pokud by ne odbory, ale všichni, kdo platí daně, vstoupili do generální stávky? Co kdyby policisté, protože mají seškrtaný rozpočet, nešetřili rok nic jiného, než případy korupce?

 

Až se nekdo neudrží a nafackuje Miroslavu kalouskovi, projde mu to stejně beztrestně, jako facka, kterou dal Kalousek svému kritikovi?

 

Zdroj: nejen lidovky.cz

Štítky článku:

prestiž 2: 14,54 přečteno 6 259×

0 Hodnotit článek 910

Sdílejte článek na dalších sociálních sítích

Proč nebude nikdy schválena trestní odpovědnost politiků....

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

V interní diskusi je 0 příspěvků || Diskutovat

Facebook diskuse