Necenzurujeme.cz

Česká spořitelna bojkotuje média „na rady pornoherce“

Česká spořitelna a další firmy stáhly reklamu z nezávislých médií, které think-tank Evropské hodnoty, reprezentovaný zjm. bývalým pornohercem Jakubem Jandou, označil jako „dezinformační“.

Jak jsem se před chvílí dočetl, jeden klient si na tento evidentní politicko-ekonomický nátlak stěžoval, k čemuž se připojuji. Jako klient jsem nespokojen s tím, že se Česká spořitelna chová aktivisticky a politicky podjatě, přičemž si nechá radit institucí, jejíž zástupce ředitele, Jakub Janda, dříve účinkoval v gay pornu. Nemám nic proti pornu jako takovému, plně respektuji svobodu uměleckého projevu, nechci si hrát na nějakého „moralistického svatouška“…, avšak jsem přesvědčen, že lidé tohoto druhu nemají přílišnou morální legitimitu k vytváření jakýchsi „černých listin“ médií, které podle názoru Evropských hodnot „šíří dezinformace“. Je to podobné pokrytectví, jako kdyby někdo sestavil seznam „nemorálních osobností“, ať už jde o pornoherce, vulgární zpěváky či promiskuitní umělce a lobboval by u různých institucí, aby s těmito lidmi pro jejich „morální závadnost“ odmítaly nadále spolupracovat.

Známý lobbista Jakub Janda: Natočil porno pro gaye

A nyní k samotnému jádru věci:

Dezinformační weby přichází o peníze. Inzerci u nich stopla první velká banka

Citace

"Často jde o nevědomý krok. Pokud inzerují na těchto webech, fakticky přímo financují jejich aktivity, mezi které patří také systematická výroba dezinformací a konspiračních teorií. Tento fenomén tak zamořuje a otravuje veřejný prostor a poškozuje slušnou veřejnou debatu založenou na faktech," popsal zástupce ředitele think-tanku a vedoucí programu Kremlin Watch Jakub Janda. 

Konec citace

Jak vidno i z poslední citace (článek je z webu Českého rozhlasu), jde o organizovanou akci proti médiím, které se jeví nějaké skupině lidí jako „pochybné“ či „dezinformační“, mající za cíl tato média připravit o část zisků z reklam. Bohužel, takovéto akce, na rozdíl třeba od kartelů či monopolů, naše zákony podle mého nijak neregulují, bude tedy záležet na zákaznících a klientech firem, které se takto politicky zachovaly, zda z toho vyvodí nějaké ekonomické důsledky, např. zda „přejdou jinam“, čímž pro změnu připraví dotyčnou firmu o zisky oni, podle hesla – jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Také záleží na čtenářích, zda pro ně bude krok Evropských hodnot a zainteresovaných firem motivací k tomu, aby média z „černé listiny“ naopak podpořili třeba tím, že je budou častěji navštěvovat, informovat o nich své přátele a známé nebo jejich články sdílet na sociálních sítích.

A na závěr nepřímo zmíním alespoň některé zainteresované firmy, které se mi podařilo dohledat:

ČS, T-Mobile a Nestlé blokují dezinformační weby

 

Štítky článku: cenzurademokraciekavárnapolitikasvoboda

prestiž 1: 15,06 přečteno 1 104×

0 Hodnotit článek 7

Sdílejte článek na dalších sociálních sítích

Česká spořitelna bojkotuje média „na rady pornoherce“

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

V interní diskusi je 0 příspěvků || Diskutovat

Facebook diskuse